Twórcy Światów: Kroniki Gier Wideo - start przedsprzedaży już 6 marca!
Wyjątkowe, 600-stronicowe wydawnictwo poświęcone historii gier wideo już niebawem trafi do sprzedaży.
Kontynuacja bestsellerów
Twórcy światów: Kroniki gier wideo to najnowsza, rozszerzona, poprawiona i uzupełniona wersja materiału, który rozpoczął życie jako "Cyfrowe marzenia", a potem został wydany jako "Wielka księga gier". Fani wcześniejszych wydań znajdą nowe, niepublikowane nigdzie wcześniej zdjęcia, anegdoty i historie.
"Twórcy światów" to pozycja wydana przez Grupę MTP w pięknej, barwnie ilustrowanej, albumowej edycji. To ponad milion dwieście tysięcy znaków tekstu, to także ponad 1200 w większości unikatowych, kolorowych zdjęć, których nie da się znaleźć w internecie. Książka zawiera wypowiedzi twórców, przywołuje najsłynniejsze cytaty i hasła reklamowe, ale przede wszystkim stanowi podróż po historii medium, które w ciągu ledwo półwiecza istnienia swym zasięgiem pobiło film i telewizję.
To książka dla fanów, jak i dla osób nieznających historii gier. Dla osób lubiących czytać, jak i dla tych, którzy wolą pochłaniać treść za pomocą obrazów. Jedyna pozycja opowiadająca o grach wideo od A do Z.
Co znajdziesz w środku? Blisko 90 rozdziałów poświęconych historii gier! W tym m. in:
🎮 Zapomniani pionierzy
🎮 Przynieście mi głowę Ponga
🎮 Szaleństwo Pac-Mana
🎮 Donkey Kong ratuje Nintendo
🎮 Trójwymiarowe światy Atari
🎮 Krach 1983 roku
🎮 Dziewicze lata Electronic Arts
🎮 Królowa Amiga
🎮 Game Boy mobilnym królem
🎮 PlayStation kwestią honoru
🎮 Premiera Xboxa
Pełen spis treści jest dostępny TUTAJ.
Autorem Twórców Światów jest Piotr Mańkowski. Dziennikarz, autor i wykładowca akademicki zajmujący się historią i teraźniejszością elektronicznej rozrywki. Pracował w magazynach Secret Service, Reset, Nowa Fantastyka, Pixel i kilku innych, pisząc głównie o grach, ale również o filmie.
Nie tylko bada historię gier zza biurka, lecz często wyrusza w teren, zwiedzając w ramach archeologicznej misji miejsca, gdzie rodziła się elektroniczna rozrywka, a także wpada na targi, konferencje i wystawy poświęcone grom. Lubi fotografować miejsca i ludzi, gromadzi fotosy dokumentujące rozwój wirtualnych marzeń.
Dodatkowo od zawsze: szachy, Scrabble i tenis, a dla ucha muzyka Alan Parsons Project, Brela, Dalidy i The Smiths. Twórcą gier nigdy nie został i nie chce zostać, za to jego syn stawia już pierwsze kroki w tym fachu.