Organizator:

Kolor wpłynie na sprzedaż nowej konsoli?

Podziel się

Według przeprowadzonych analiz, sprzedaż PlayStation 5 może być słabsza ze względu na ewentualny, biały kolor konsoli.

Atmosfera wokół konsol nowej generacji staje się coraz bardziej gorąca. Nie ma dnia, w którym nie usłyszelibyśmy o nowych przeciekach i nowinkach, związanych czy to bezpośrednio z konsolą, czy z grami, w jakie będziemy mogli na niej zagrać. Nie brakuje również prognoz i analiz związanych z przewidywaną sprzedażą nowych urządzeń. Kto rozpocznie sprzedaż wcześniej? Kto zanotuje lepszy debiut? Te oraz inne kwestie spędzają sen z powiek wszystkim tym, którzy interesują się bardziej biznesową stroną gamingu. 

Do ciekawych wniosków doszedł Hideki Yasuda z Ace Research Institute, który zaznaczył, że ważną rolę może odegrać... kolor konsoli. Ekspert sugeruje, że jeśli konsola, wzorem zaprezentowanego przez Sony kontrolera będzie miała dominujący biały kolor, wówczas znajdzie ona mniej nabywców. Japończyk swoją teorię opiera na przykładzie Wii, które występując w białej wersji kolorystycznej nie sprzedało się tak dobrze. Analityk przewiduje także, że do końca marca 2022 roku Sony powinno sprzedaż 21 milionów egzemplarzy nowej konsoli. 

Nie da się ukryć, że projekt kontrolera wzbudził spore kontrowersje wśród społeczności graczy. W sieci momentalnie pojawiły się modyfikacje projektu - również w klasycznej, czarnej wersji. Biorąc pod uwagę, że wiele spersonalizowanych wersji DualSense trafi do sprzedaży niedługo po premierze, trudno oczekiwać, że kolor pada będzie czynnikiem decydującym o sukcesie lub porażce konsoli.